0 0
Read Time:4 Minute, 54 Second

Onderstaande blog is van de hand van Axel ‘Pollo’ Carton. Axel is Belg – zoals ik – en in Australië – zoals ik. Ik ontmoette hem al meteen op de luchthaven van Sydney waar bleek dat ook hij hetzelfde UltimateOz-pakket had geboekt voor zijn eerste week down under als ik. Samen met Audrey, Blandine, Jana, Joy, Lena, Bram, Fabian, Nick en co is hij één van de mensen waar ik het meest mee heb opgetrokken in mijn eerste week Australië. Axel heeft ook een eigen blog waarvan hierbij dus de eerste werd overgenomen. Zo horen jullie ook eens de mening van een ander over deze reis! De rest van zijn blogs zijn (inclusief fotomateriaal) verder te lezen/volgen op: http://www.polloenaustralie.blogspot.com.au/ .

Noot: zijn blog is volledig in het Frans. Onderstaande tekst is een eigen vertaling van dit origineel: http://www.polloenaustralie.blogspot.com.au/2014/10/australia-here-im.html .

« AUSTRALIA HERE I’M »

Dag allemaal,

Eindelijk wat nieuws van mijn kant…
Ik ben dus goed en wel aangekomen in Australië…

Even dacht ik dat ik er nooit zou geraken… We waren amper op het vliegtuig naar London gestapt toen men aankondigde niet te kunnen opstijgen… en dat we drie kwartier moesten wachten op meer nieuws… Uiteindelijk zijn we kunnen vertrekken om in London aan te komen met 1u40 vertraging!

De andere vluchten, met de A380, zijn erg goed verlopen. In Dubai moest ik wel uitstappen voor een tweetal uur. Verder was het wel belangrijk dat het vliegtuig comfortabel was… Ik voelde de 26 uur durende vlucht amper! Ik ben dus in Sydney aangekomen met een kleine vertraging, om 7u10 in plaats van 6u30.

Sydney

Ik werd om 9u30 in mijn jeugdherberg verwacht om te vertrekken met mijn groep en informatie te krijgen over ons verblijf alsook onze bankkaarten.

Een vlucht met vertraging, douanecontroles, een minibus die ons moest vervoeren maar die er niet was… Het was 9u toen ik in het hostel aankwam!

Vrijwel meteen met de groep vertrokken dus!

Na onze informatie en onze bankkaarten te hebben verkregen, bezochten we Sydney te voet…

Ik weet het, het weer was niet al te best! Waarschijnlijk om ons toch een beetje thuis te laten voelen en de aanpassing vlotter te laten verlopen…

Dus zoals jullie kunnen zien, heb ik ineens ook al enkele nieuwe vrienden gemaakt :p

Ik bevind me in een groep met 5 Duitsers, 2 Nederlanders, een Ier, een Française, een Canadees en we zijn met 2 Belgen… Natuurlijk zijn er nog meer mensen… maar het is vooral met deze dat ik voorlopig optrek…

Ik moet dus de hele tijd Engels praten !!!

Not easy but I do my best !

Maandagavond was er een ontvangstfeestje… Het was dus toch vrij laat toen ik ging slapen, vooral na de lange vlucht…

Dinsdag deden we een cruise in de haven van Sydney… het weer was typisch Belgisch, zij het met enkele graden meer…

Woensdags was er dan een informatiesessie over het algehele leven in Australië…

Daar kwam het besef… ik zal geen vier maanden in Sydney blijven zoals ik in het begin wilde…
Het leven in Sydney is duur en het is niet makkelijk om werk te vinden. Om te beginnen moet je goed Engels kunnen spreken… en bovendien kwam ik tot het besef dat werken op een boerderij of fruit plukken een leuke ervaring kunnen zijn, het is iets wat ik in Brussel nooit zou doen…

En zo geschiedde dat ik na deze eerste georganiseerde week ik op een week surfkamp vertrek! Daarna zien we wel… we leven nogal van dag tot dag hier… (ik hou daarvan)

Na deze kleien vergadering vertrokken we richting BaseCamp, op 3 uur van Sydney.

Daar ontmoette ik mijn eerste kangoeroe “Josey”.

Hierna volgden enkele drankspelletjes. De drank van de backpackers is ‘goon’, een box witte wijn… het is niet duur en het gaat makkelijk binnen…

Na gefeest te hebben tot 1u30 met een Ier, een Canadees en enkele Duitsers dienden we op te staan om 6u30 om te gaan sandboarden die donderdagochtend!

By the way, ik ben vergeten jullie nog een vrij komisch dier voor te stellen… de possum…

Het is een alles behalve timide dier dat bovendien ook vrij makkelijk tot bijten overgaat 😀

Donderdag gingen we dus surfen in de duinen, het is plezant maar je moet wel graag zand eten hiervoor…

Vervolgens een korte stop op het strand… #deeerstekeerdatikdepacifischeoceaanzie …

Daarna deden we enkele kilometers bergop… om walvissen en dolfijnen te zien… het was niet mijn geluksdag hiervoor… ik zag louter enkele supermooie stranden…

Donderdagavond was er een kampvuurmoment op het strand en natuurlijk waren we nog altijd vergezeld door onze goede/nieuwe vriend ‘goon’…

Vrijdag deden we een cruise om dolfijnen te gaan spotten… ik zag enkel hun ruggen… echt geen goede week om dolfijnen te zien…

Hierna gingen we terug naar Sydney… we gingen naar de bar/disco… daar heb ik aan iedereen getoond wat een Belg is… geloof het of niet, ik was de laatste aanwezige van onze groep!

There are a lot of pussies here !

Zaterdag was iets meer relax… we deden een wandeling van 7 kilometer langs de kustlijn…

We hebben gewandeld van Coogee Beach naar Bondi Beach!

Na een klein uurtje op het strand namen we de bus (na 45 minuten wachten om een bus te kunnen nemen)
De eerste keer dat ik moet aanschuiven om de bus te nemen!

Voor diegenen die denken dat Brussel een verkeers(over)volle stad is, geen paniek, het is hetzelfde in Sydney!

Zaterdagavond deden we een Party Bus (bar – feestje op de bus – bar – feestje op de bus – bar)

Het was niet erg goed georganiseerd maar wel plezant… ik ging echter al rond 1u gaan slapen…

En zo is het intussen zondag… de dag waarop ik kan doen wat ik wil en dus jullie wat nieuwtjes bezorgen en de was doen!

Volgende week surfkamp!

Foto’s en video’s volgen nog!!!

Pollo

Happy
0 %
Previous post Harbour Darlings
Next post The surf camp diaries